1. Ce sunt cookie-urile?
Un cookie este un mic fragment de informație pe care un site web îl solicită de la browserul dvs. Acestea sunt stocate în dispozitivul dvs., terminalul dvs. mobil sau pe alte dispozitive electronice prin care un utilizator accesează internetul, în scopul de a ajuta utilizatorul să navigheze pe site-ul web în mod eficient, să efectueze anumite funcții / acțiuni și să îi permită site-ului web să „rețină” acțiunile sau preferințele utilizatorului de-a lungul timpului.
2. Cum și de ce utilizăm cookie-urile?
2.1. Scopuri
Site-ul nostru web utilizează cookie-urile îndeosebi în scopurile următoare:
- pentru a reține acțiunile și preferințele individuale ale utilizatorilor;
- pentru asigura buna funcționare a site-ului web și a-i spori performanțele;
- pentru a-i ajuta pe utilizatori să efectueze diverse activități fără a trebui să reintroducă informații atunci când navighează de la o pagină la alta sau când revin pe site mai târziu;
- pentru publicitate online bazată pe comportament și pentru a afișa reclame relevante pentru ceea ce utilizatorul a căutat în trecut;
- stocarea de cookies pe calculatorul dumneavoastră ne oferă o modalitate ușoară și convenabilă pentru a personaliza sau a îmbunătăți experiența dumneavoastră pe site-urile noastre și pentru a face următoarea vizită mai plăcută.
Nu vom utiliza cookie-uri în alte scopuri decât cele menționate în prezenta politică.
2.2. Politica de Confidențialitate a site-ului
Politica de Confidențialitate a site-ului are drept scop oferirea de informații detaliate cu privire la datele cu caracter personal pe care le colectăm de la dumneavoastră sau pe care ni le puneți la dispoziție prin intermediul site-ului nostru web și modul în care vor fi prelucrate de noi. Politica de Confidențialitate este o informare distinctă de Politica privind cookie-urile, ce conține informații cu privire la totalitatea datelor colectate prin intermediul website-ului nostru, inclusiv prin intermediul
cookie-urilor.
Politica de Confidențialitate este ușor accesibilă pe site-ul nostru web. În cuprinsul acesteia sunt oferite informații referitoare la datele noastre de identificare, tipurile de date cu caracter personal prelucrate, scopul pentru care acestea sunt prelucrate și temeiul legal în baza căruia are loc prelucrarea, dacă datele cu caracter personal sunt divulgate și altor persoane, cu indicarea acestora dacă este cazul, informații referitoare la transferul datelor în străinătate, durata stocării datelor, securitatea datelor, consecințele în cazul exprimării refuzului cu privire la prelucrarea datelor precum și drepturile persoanelor vizate cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal.
3. Cum controlați cookie-urile?
Majoritatea browserelor suportă cookie-uri, însă utilizatorii își pot configura browserele să le refuze și le pot șterge oricând doresc. Puteți controla și/sau șterge cookie-urile după cum doriți. Puteți șterge toate cookie-urile care sunt deja stocate pe computerul dvs. și puteți configura majoritatea browserelor să împiedice stocarea cookie-urilor. Însă, dacă veți proceda astfel, este posibil să fiți nevoit să ajustați manual anumite preferințe de fiecare dată când vizitați un site, iar anumite servicii și funcționalități este posibil să nu funcționeze.
Puteți în orice moment modifica setările dumneavoastră cookie dând click pe imaginea amprentei verde aflată în permanență în partea din stânga-jos a ecranului. Însă, dacă faceți acest lucru, este posibil să nu puteți accesa în întregime sau parțial site-ul nostru, deoarece unele cookie-uri pot fi strict necesare pentru funcționarea site-ului web.
4. Ce cookie-uri utilizăm pe acest site web?
Cookie-uri strict necesare de care este nevoie pentru buna funcționare și operare a site-ului nostru web. Printre acestea se numără, de exemplu, cookie-uri care vă permit să vă autentificați în zone securizate ale site-ului nostru web și care sunt necesare pentru administrarea sistemului și pentru
prevenirea activităților frauduloase.
Cookie-urile necesare ajută la a face un site utilizabil prin activarea funcțiilor de bază, precum navigarea în pagină şi accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate funcționa corespunzător fără aceste cookie-uri.
În tabelul următor veți găsi mai multe informații despre cookie-urile individuale utilizate pe acest site web și scopurile pentru care le utilizăm:
NUME | PROVIDER | ROL | PERIOADA | TIP |
CONSENT | youtube.com | Folosit sa verifice daca utilizatorul a acceptat coockie-urile de marketing. Obligatoriu in ceea ce priveste legislatia GDPR. |
2 ani | necesar |
hu-session | cdn.hu-manity.co | Determina ce tip de coockies a acceptat utilizatorul. | per sesiune | necesar |
PHPSESSID | moto-moto.ro | Mentine statusul utilizatorului neschimbat pe toata durata vizitei pe site. | per sesiune | necesar |
woocommerce_cart_hash | moto-moto.ro | Determina daca cosul utilizatorului a fost modificat. | per sesiune | necesar |
woocommerce_items_in_cart | moto-moto.ro | Determina daca cosul utilizatorului a fost modificat. | per sesiune | necesar |
__sak | youtube.com | Salveaza preferintele utilizatorului in ceea ce priveste preferintele de setari video. | persistent / pana se schimba preferinta | preferentiale / necesar |
pll_language | moto-moto.ro | Salveaza preferintele de limba afisata ale utilizatorului. | 1 an | preferentiale / necesar |
wp_woocommerce_session_ | moto-moto.ro | Contine un cod unic pentru fiecare utilizator pentru a putea identifica datele din cosul fiecaruia. Se poate utiliza pentru a mentine articole necomandate in cos pentru sesiuni viitoare. | 2 zile | preferentiale / necesar |
woocommerce_recently_viewed | moto-moto.ro | Salveaza articole din magazin vizitate in alte sesiuni. | per sesiune | preferentiale / necesar |
yt-player-headers-readable | youtube.com | Utilizat pentru a determina specificatiile tehnice a device-ului si retelei utilizatorului pentru stabili calitatea de afisare a video-urilor incorporate de pe youtube.com | persistent / pana se schimba preferinta | statistic |
DEVICE_INFO | youtube.com | Utilizat pentru urmarirea interactiunii utilizatorului cu continutul incorporat din alte surse (youtube.com). | 1 an | targetare marketing |
ls_smartpush | moto-moto.ro | Utilizat pentru a urmari comportamentul utilizatorului pe site, pentru a-i putea prezenta continut relevant la cautarile in cadrul site-ului. | 2 luni | targetare marketing |
tk_lr | moto-moto.ro | Utilizat pentru a urmari comportamentul utilizatorului pe site, pentru a-i putea prezenta reclame cu continut relevant in functie de preferinte. Moto-moto nu utilizeaza reclame in cadrul site-ului, dar va colecta informatia pentru viitor. | 1 an | targetare marketing |
tk_or | moto-moto.ro | Utilizat pentru a urmari comportamentul utilizatorului pe site, pentru a-i putea prezenta reclame cu continut relevant in functie de preferinte. Moto-moto nu utilizeaza reclame in cadrul site-ului, dar va colecta informatia pentru viitor. | 5 zile | targetare marketing |
tk_r3d | moto-moto.ro | Utilizat pentru a urmari comportamentul utilizatorului pe site, pentru a-i putea prezenta reclame cu continut relevant in functie de preferinte. Moto-moto nu utilizeaza reclame in cadrul site-ului, dar va colecta informatia pentru viitor. | 3 zile | targetare marketing |
VISITOR_INFO1_LIVE | youtube.com | Incearca sa estimeze lungimea de banda a utilizatorului pentru paginile in care se regaseste continut video youtube, pentru a stii cum sa ruleze continutul. | 180 zile | targetare marketing |
YSC | youtube.com | Inregistreaza un cod unic al utilizatorului pentru a tine evidenta video-urilor vizitate de user. | per sesiune | targetare marketing |
ytidb::LAST_RESULT_ENTRY_KEY | youtube.com | Salveaza preferintele de setare a video-player-ului care ruleaza video-uri incorporate de pe youtube.com | persistent / pana se schimba preferinta | targetare marketing |
Soluționarea alternativă a litigiilor
Prin prezenta, vă informăm că, în calitate de consumator, aveți opțiunea de a contacta o entitate SAL locală pentru soluționarea unui litigiu pe care nu ați reușit să-l soluționați direct cu RIDEWITHME SAFE SRL.
Ce este SAL?
Pentru evitarea unor proceduri judiciare costisitoare și de durată, conform legii 1 , SAL este o procedură de soluționare extrajudiciară a litigiilor naționale și transfrontaliere privind obligațiile contractuale rezultate din contracte de vânzări sau de prestări servicii între un comerciant cu sediul în Uniunea Europeană și un consumator, prin intervenția unei entități SAL care propune sau impune o soluție sau reunește părțile cu scopul de a facilita o soluție amiabilă.
Entitățile SAL sunt entități extrajudiciare. O entitate SAL este o parte neutră (de exemplu, un reconciliator, mediator, arbitru, ombudsman sau o cameră de recurs) de care se va folosi RIDEWITHME SAFE SRL pentru a soluționa litigii, dacă consumatorul decide să folosească mecanismul SAL. Procesul SAL presupune costuri reduse, o procedură simplă și rapidă, fiind prin urmare benefic atât pentru consumatori, cât și pentru comercianți, care pot să evite costurile judiciare și procesele îndelungate.
Cum depun o reclamație prin intermediul procesului SAL?
Dacă doriți să depuneți o reclamație, contactați entitatea SAL națională de mai jos. Această entitate SAL va putea să vă ofere răspunsuri la orice nelămuriri legate de proces.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor
Bulevardul Aviatorilor nr. 72, sector 1, Bucureşti, 011865, România
Tel: 021.307.67.69, Fax: 021.314.34.62
E-mail: dsal@anpc.ro
Adresă web: https://anpc.ro/articol/935/ce-inseamna-sal
1 Cadrul legal:
- Ordonanţa nr. 38/2015 privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi, cu modificările și completările ulterioare;
- Directiva nr. 2013/11/UE privind soluţionarea alternativă a litigiilor în materie de consum şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 şi a Directivei 2009/22/CE (Directiva privind SAL în materie de consum);
- Regulamentul nr. 2006/2004 privind cooperarea dintre autorităţile naţionale însărcinate să asigure aplicarea legislaţiei în materie de protecţie a consumatorului ("Regulamentul privind cooperarea în materie de protecţie a consumatorului"), cu modificările ulterioare, în vigoare de la 09 decembrie 2004 până la 16 ianuarie 2020, fiind abrogat şi înlocuit prin Regulamentul nr. 2394/2017;
- Regulamentul nr. 2394/2017 privind cooperarea dintre autorităţile naţionale însărcinate să asigure respectarea legislaţiei în materie de protecţie a consumatorului şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004, cu modificările ulterioare.
Direcția de soluționare alternativă a litigiilor din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor are competența să soluționeze alternativ litigii naționale și transfrontaliere izvorâte din contractele de vânzări sau din contractele de prestări servicii încheiate cu un comerciant care
desfășoară activități în România, în sectoarele de activitate în care ANPC este competentă.
* Această entitate SAL este înscrisă în registrul național de entități SAL care respectă cerințele obligatorii de calitate stabilite prin Directiva SAL (Directiva 2013/11/EU privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum) http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Cum se solutionează litigiul?
In vederea solutionarii litigiului, Directia SAL deruleaza mecanismul de propunere a unei solutii partilor, mecanism conform caruia, in cazul in care doar una dintre parti accepta solutia propusa, rezultatul procedurii nu este obligatoriu. In cazul in care comerciantul nu accepta solutia propusa, Directia SAL informeaza consumatorul, prin incheiere, despre caile de atac administrative, respectiv
judiciare la care poate recurge pentru solutionarea litigiului.
Care sunt conditiile în care se poate accesa procedura SAL?
- Diferendul nu a putut fi solutionat in mod direct cu comerciantul;
- Reclamatia nu a mai fost analizata anterior de catre o alta entitate SAL sau de catre o instanta de judecata, si nici inaintata unei alte autoritati publice;
- Reclamatia este formulata in termen de 1 an de la data la care aceasta a fost prezentata comerciantului sau de la data savarsirii faptei care a dat nastere litigiului;
- Instrumentarea litigiului nu afecteaza in mod grav functionarea eficienta a entitatii SAL;
- Litigiul nu este promovat cu rea credinta si nu este ofensator;
- Litigiul este de competenta entitatii SAL sesizate.
Soluționarea online a litigiilor
În vederea soluționării litigiilor care ar putea apărea între consumatori și comercianții din UE sau din Norvegia, Islanda și Liechtenstein, legate de produse și servicii achiziționate de pe Internet, Comisia Europeană a pus la dispoziție o platformă on-line de soluționare a acestora, fără apelarea la concursul instanței de judecată.
Platforma SOL nu este asociata niciunui comerciant. O puteti folosi pentru a aduce reclamatia dumneavoastră in fata unei entitati autorizate de solutionare a litigiilor.
Entitatile de solutionare a litigiilor sunt organizatii sau persoane impartiale care ii ajuta pe consumatori si comercianti sa ajunga la o intelegere pe cai extrajudiciare.
De obicei, o astfel de procedura este mai rapida si mai ieftina decat una judiciara.
Platforma SOL este usor de folosit, ghidandu-i pe utilizatori pas cu pas. Ea furnizeaza traduceri in toate limbile oficiale ale UE si prevede termene limita pentru solutionarea reclamatiilor. Datorita Platformei SOL, consumatorii pot obtine solutii echitabile fie gratuit, fie cu cheltuieli foarte mici, iar comerciantii pot evita proceduri judiciare costisitoare si pot pastra relatii bune cu clientii.
Platforma de solutionare online a litigiilor (SOL) pune la dispozitia consumatorilor si a comerciantilor o modalitate de a rezolva litigii legate de cumparaturi efectuate pe Onternet atat din propria tara, cat si din strainatate. Mai exact, litigiile sunt inaintate unor organisme de solutionare alternativa a litigiilor (entitati SAL) inregistrate pe platforma. Acestea sunt selectate de statele membre dupa anumite criterii de calitate si comunicate apoi Comisiei.
Mai multe despre platforma SOL gasiti aici: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=RO.